Älä Pelkää

16.03.2020

Teksti: Myrtle Grimm-Turunen, Suom. ja kuva Eero Ketola

On helppo mennä paniikkiin. Ainoa tyttäreni ja hänen perheensä asuvat Pohjois-Italiassa. Seutu on pahinta koronavirusaluetta koko maailmassa. Tautiin sairastuneiden kuolleisuus on siellä maailman suurin. Minun täytyy muistuttaa itselleni usein: "Älä pelkää, luota Jeesukseen".

Jeesus kontrolloi kaikkea. Ei vain jossain asioissa vaan kaikessa. Kaikessa.

"Älä pelkää" kehotus löytyy Raamatusta noin 80 kertaa.

Jesajan kirjassa "Älä pelkää" rohkaisu kertautuu usein.

Tässä kolme rohkaisevaa kohtaa Jesajan kirjasta.

"Älä pelkää, sillä minä olen sinun kanssasi; älä arkana pälyile, sillä minä olen sinun Jumalasi: minä vahvistan sinua, minä autan sinua, minä tuen sinua vanhurskauteni oikealla kädellä".

"Älä pelkää, sillä minä olen sinun kanssasi"

"Älä pelkää, sillä minä olen lunastanut sinut, minä olen sinut nimeltä kutsunut"

Myrtle Grimm-Turunen